שרטוטים הנדסיים

ציור אלקטרוני הופך ונהיה יותר פופולרי עם השימוש בטכנולוגיה. היתרון המשמעותי ביותר של שרטוטים אלקטרוניים הוא בכך שהוא חוסך הרבה זמן ומאמץ.

במאמר זה אדגיש כיצד מהנדסים יכולים להשיג פרודוקטיביות שלא הייתה אפשרית בעבר עם נייר ועיפרון בלבד.

 

סוגים שונים של שרטוטים הנדסיים

כלי עיצוב אלקטרוניים יכולים לעזור לנו לעשות עיצובים טובים יותר, מהירים יותר ופחות שגיאות ממה שהיינו יכולים לעשות בלעדיהם.

ישנם סוגים רבים של שרטוטים הנדסיים, אך הנפוצים שבהם הם אלקטרוניים ומכניים. שרטוטים אלקטרוניים יכולים להיעשות עם תוכנות CAD כמו AutoCAD, ושרטוטי הנדסת מכונות יכולים להתבצע על נייר.

שרטוטים אלקטרוניים הם מדיום דיגיטלי המשמש בהנדסה המתאר את ההבחנה בין מחלקות ותכונות בעיצוב. שרטוטים מכניים משתמשים בנייר כמדיום ומתארים כיצד אובייקט יעבוד מבלי לציין את הממדים האמיתיים שלו.

 

מה ניתן ליצור על ידי שרטוט אלקטרוני

שרטוטי הנדסה אלקטרונית, הנקראת גם תכנון בעזרת מחשב (CAD), היא שיטה אלקטרונית ליצירת שרטוטים הנדסיים.

מהנדסים משתמשים ב-CAD כדי ליצור, להמחיש ולדמות כיצד מבנים כגון גשרים ומבנים מתוכננים. זה נעשה על ידי שימוש בתוכנת מחשב כדי להגדיר מודלים של המבנה אותם ניתן לראות בתלת מימד עם תוכנות כמו AutoCAD או SolidWorks.

שרטוטים הנדסיים אלקטרוניים הם סוג של ייצוג המשמש בהנדסה שניתן ליצור במחשב או במכונה כגון מערכת שרטוט אלקטרונית או תוכנת אוטומציה של עיצוב אלקטרוני (EDA).

ניתן ליצור שרטוטים הנדסיים אלקטרוניים ביד או ליצור באופן אוטומטי. הם משמשים גם לשרטוטים דו מימדיים ומידול תלת מימד בתעשייה.

לסיכום, שרטוטים אלקטרוניים נתפסים כיום כדרך היעילה ביותר לשרטוטים הנדסיים. הם מכילים את כל המידע על האופן שבו מבנה מורכב. תוכנת שרטוט אלקטרוני משמשת גם לחישוב תכנונים מכניים על מנת להפיק שרטוטים סופיים ולבנות בצורה יעילה יותר מבנים מורכבים. דרך זו מהווה חלופה לשרטוטים המכניים שיכולת התיאור בה פחותה ביותר.

 

אצלנו ב”קבוצת אופטימום” אנו מספקים שירותי שרטוטים הנדסיים לעסקים כבר מעל לשני עשורים, עבור החברות הגדולות והמוכרות ביותר בארץ.

 

מחפשים שירותי שרטוטים הנדסיים עבור העסק שלכם?

השאירו את הפרטים שלכם וניצור אתכם קשר בהקדם לקביעת פגישת ייעוץ.

נושאים נוספים

תוכן עניינים